Trikál József (1873–1950) kanonok, filozófus, egyetemi tanár könyvének
fejezetei:
I. Mi vagy? (Világ vagy?; Isten vagy?; „Olyanok lesztek, mint az Isten”);
II. Ember vagyok; A rejtélyes ember;
III. A lélek első köre (Mire képes a lélek a testben?; A lélek a test
építőmestere; A lélek kettős élete; A lélek földi arca. [Homo faber]; A lélek
mennyei arca [Homo divinans]; A lélek rejtett kincsei; Az ember mint jelkép);
IV. A lélek második köre (Mire képes a lélek, ha a testtől elválik?; A lélek
magábarévülése; A lélek a túlsó parton; Találkozás a szellemekkel; A szellemek
beszélnek; Amint az elvált szellem a világot látja; Az elvált lélek látóköre;
Haza látogathat-e a lélek?; A jövőbe látó szellem; A halottak megjelenése);
V. A lélek harmadik köre (Mire képes a lélek Istennel?; Természet és
kegyelem; Isten és a szellem; A szentség útján; Rendkívüli lelki jelenségek a
szentek életében [Szívbeli örömök; Szellemi örömök; Isten a lélekben; A titkos
pecsét; A lélek sötét éjjele; Ébresztő hangok; A szózatok; Látomások;
Elragadtatás; Az Úr ölén]; Rendkívüli testi jelenségek a szentek életében [A
szentek érzékszervei; A szentek csodás értelme; A szentek csodás testi
jelenségei]).
Ez a mű a Szent István Könyvek sorozatának 89. kötete. Az 1923 és 1936 között megjelentetett Szent István Könyvek célja a katolikus kultúra fejlesztése, a katolikus tudomány terjesztése és népszerűsítése. A sorozat az emberi tudás minden ágát felkarolja, és a publikálás idejének tudományának színvonalán mozog. Megmutatja, hogy az igaz tudomány nem ellenkezik Krisztus kinyilatkoztatásával, melyet sértetlenül őriz, és a maga teljességében tanít a katolikus egyház. Meggyőzi a világot arról, hogy a tudós is, az irodalmár is lehet igaz katolikus, és ugyanúgy, a tudomány művelésében a katolikus hit és meggyőződés nem akadály, inkább nagy segítség. A kötetek oly stílusban jelentek meg, amely alkalmassá teszi őket arra, hogy minden művelt egyén érdeklődéssel olvashassa. A sorozat mindegyik tagja a katolikus világnézetnek beszédes hirdetője. Az olvasni vágyó katolikus közönségnek oly műveket nyújt, amelyek kielégítik igényeiket anélkül, hogy veszélyeztetnék hitüket, sőt amelyek alkalmasak arra, hogy a tudás és műveltség eszközeivel is megerősítsék őket vallásos meggyőződésükben és világnézetükben.